Website

De onderdelen van een effectieve website

Je wilt als bedrijf een website bouwen die niet alleen de aandacht trekt van de bezoeker, maar hem ook triggert om een actie te verrichten. Een website gaat verder dan alleen een mooie opzet en het plaatsen van wat informatie. Een effectieve website is gebruiksvriendelijk en geoptimaliseerd voor Google. De belangrijkste onderdelen van een effectieve website behandelen we hieronder!

Salesfunnel

Aan een website zit een salesfunnel verbonden. Allereerst moet er een doel aan de website(pagina’s) zitten om te starten met de opbouw van de website. Bepaal het doel per pagina en start met de strategie van de pagina’s. Ga na waar op de pagina bepaalde informatie moet staan en wanneer je iemand kan overhalen om een actie te verrichten.

Webdesign

Bepaal daarnaast welke huisstijl je wil gebruiken voor de website. Denk hierbij aan logo’s, kleurgebruik en uitstraling. Bedenk hierin goed wie je doelgroep is en hoe je hierop kunt inspelen. Daarnaast draait het bij webdesign om een gebruiksvriendelijke website op alle soorten devices. Dit betekent dat de website afgestemd moet zijn op alle schermformaten waar de bezoeker op kijkt.

SEO en overige kanalen

SEO betekent dat je goed gevonden wordt in Google door hoog te scoren in de juiste zoekresultaten. Dit doe je door de juiste content te plaatsen en bij te houden, de techniek op orde te krijgen en dat er kwalitatieve links verwijzen naar jouw domein. Hoe je dit het beste kunt aanpakken, kun je het beste in samenwerking met een internetmarketing partij doen. Daarnaast draait het internet om multichannel marketing. Dit betekent dat de website in verbinding moet staan met andere kanalen zoals Facebook, Twitter en Whatsapp.

Webdesign is dus meer dan het alleen vormgeven van de website. Laat je hierin dan ook vooral adviseren door een webdesign bureau!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *