Werkt influencer marketing nog steeds zo goed?

Ondanks dat het een rage wordt genoemd, een zeepbel of een verspilling van geld, is influencer marketing nog steeds invloedrijk. 

Wat zeggen de cijfers?

In een onderzoek van Activate in maart dat zij onder marketeers en influencers hebben uitgevoerd, geeft 62% van de marketeers aan dat zij hun influencer marketingbudget in 2020 laten groeien. Ondertussen zeiden bijna evenveel influencers (61%) dat zij in 2019 meer gesponsord partnerschap mogelijkheden hadden dan in 2018. Influencers werken allemaal op een verschillende manieren met verschillende merken. Zo geeft bijna de helft van de influencers aan dat zij berichten over een merk plaatsen, simpelweg omdat ze het leuk vinden om dit te doen. Eigenlijk brengen ze deze merken dus al onder de aandacht bij hun publiek voordat er sprake is van betaalde sponsoring.

Anderen (38,8%) krijgen uitgebreide merkrichtlijnen waaraan zij zich moeten houden, terwijl slechts 29,6% aangaf “vaak” te worden gevraagd naar hun mening over de inhoud van campagnes.

“Influencers zijn mensen, geen advertenties” 

Zei eMarketer en hoofdanalist Debra Aho Williamson. “Influencers kennen hun publiek heel goed en de kennis die zij hebben over hun publiek niet meenemen in een partnerschap is niet handig.”

De bevindingen van Activate weerspiegelen een studie van WhoSay, die vorig jaar is uitgevoerd. Uit deze studie blijkt dat marketeers veel waarde zien in influencer marketing. Zozeer zelfs dat ongeveer 70% van de Amerikaanse bureau- en brand marketeers zei dat ze het “eens” of “sterk eens” zijn met het feit dat de marketingbudgetten voor influencer marketing dit jaar zullen toenemen.
Wilt u meer weten over influencer marketing? Kijk eens op de website van https://www.dutchblue.nl/. Zij doen online marketing in Rotterdam en met behulp van resultaatgerichte online marketing helpen zij je meer meer uit je klanten te halen en voor een doordachte strategie te kiezen.